Na České televizi jsme nalezli videa o znásilnění, sexuálním styku (animovaná soulož), prostituci, lesbismu, homosexualitě, transsexuálech a další obsah. 

Poté, co jsme zveřejnili reportáž německé redakce deníku The Epoch Times, která popisuje vědeckou analýzu programů německých veřejnoprávních médií pro děti a mládež (zde), oslovily nás dvě české čtenářky se zkušeností z výuky svých dětí na českých základních školách.

Ve své zkušenosti čtenářka z Prahy uvedla, že její syn byl na druhém stupni české základní školy „vyučován“ v hodinách takzvané výchovy ke zdraví o homosexualitě a problematice „stejnopohlavního manželství“. Dětem v jeho třídě paní učitelka údajně promítala pořad České televize, v němž vystupují dvě lesbické ženy toužící po manželství. (zdroj)

Zmiňovaná analýza provedená v Německu objevila ve veřejnoprávním vysílání témata drog, sexu, transgenderu a kanibalismu, které jsou dětem běžně dostupné. My jsme se na žádost čtenářek zaměřili na výukový programu Edu na české veřejnoprávní televizi.

Na České televizi jsme nalezli videa o znásilnění, sexuálním styku (animovaná soulož), prostituci, lesbismu, homosexualitě, transsexuálech a další obsah. Všechna tato videa označuje Česká televize jako doporučená k výuce na školách, a to i na základní škole. Obsah je volně dostupný dětem, které se na stránky přijdou podívat.

V pořadu o lesbických ženách je hned v úvodním obrazu napsáno, že obsah „není vhodný pro děti a mladistvé“, ale zároveň pod videem Česká televize nabízí výukové materiály o tématu pro 2. stupeň základní školy.

Pracovní list pro žáky 2. stupně a středních škol uvádí: „V tomto pracovním listu si žáci procvičí a ověří znalosti spojené s rozdíly mezi registrovaným partnerstvím a manželstvím.“ (zdroj)

Česká televize dále k pořadu nabízí „Metodický komentář pro učitele 2. stupně a střední školy k pracovnímu listu Registrované partnerství vs. manželství“. (zdroj)

Zde minimálně postupuje Česká televize zmateně, neboť jako cílovou skupinu výukových materiálů uvádí děti z 2. stupně základní školy, což jsou děti ani ne ještě mladistvé, a zároveň v úvodu pořadu varuje, že „není vhodný pro děti a mladistvé“.

V českém prostředí je mladistvý v nejobecnějším smyslu osoba, která dovršila 15 let, ale nepřekročila 18 let věku. Tento termín se používá zejména v trestním právu, přičemž trestní odpovědnost mladistvých se vyznačuje některými odlišnostmi oproti trestní odpovědnosti dospělých. Na základní škole mohou někteří žáci dosahovat věku 15 let až v posledním 9. ročníku.

Jak ČT v popisce uvádí, jedná se o pořad podporující uzákonění manželství pro homosexuální a lesbické páry. „Lidé si často myslí, že registrované partnerství je manželství pro gaye a lesby. Mezi oběma institucemi ale existuje řada nemalých rozdílů, a to jak na symbolické, tak praktické rovině. Ty nejzásadnější se týkají vztahu k dětem. Svůj pohled na tuto problematiku přibližuje Michaela s Andreou, které vychovávají holčičku a společně čekají na lepší časy.“

Lepšími časy jsou, rozumějme, míněny „časy“, až bude uzákoněno stejnopohlavní manželství.

„Výukové pořady“ ČT

Screenshoty z „výukových“ pořadů České televize. (edu.ceskatelevize.cz)

Zdroj: https://www.slovanskenoviny.sk/ceska-televize-produkuje-vyukove-porady-o-lesbismu-transgenderu-sexu-a-znasilneni-programy-doporucuje-i-detem-na-zakladnich-skolach/