UPOZORNĚNÍ: Následující příběh pojednává o jediné „posvátné“ postavě Ameriky, Santa Clausovi. Tvrdí, že zdaleka nejde o nevinnou a neškodnou mytickou postavu, nositele radosti pro děti, ale o něco mnohem zlověstnějšího…
Snažil jsem se a snažil jsem se, aby to bylo „profesionální“, ale bohužel se ukázalo, že to nejde. Vzhledem k tvrzením a obviněním, které se chystám přednést, a neuvěřitelně všudypřítomným důsledkům a neřešitelné hloubce „problému“ se zde prezentované argumenty a informace budou s největší pravděpodobností zdát roztroušené a hysterické. Jedinou nadějí bude, pokud bez ohledu na své city k Santa Clausovi a Vánocům, prostě vydržíte až do konce.
Není to tak, že bych byl Scrooge nebo Grinch, ve skutečnosti, až doteď jsem nikdy nezpochybňoval fakt, že jsem to byl já, kdo měl “problém” s Vánocemi. Koneckonců, co může být špatného na tom, když se děti usmívají nad obdrženými dárky nebo když se rodiny spojí bez ohledu na narušení jejich osobního života?
Jakou chybu by bylo možné najít na Míru na Zemi a Dobré vůli k člověku, i když je to jen jeden den v roce? Díky mé lehké dyslexii však nyní mohu říci, že na Vánocích je zatraceně hodně špatného. Pro začátek, Santa Claus, bez ohledu na to, jak útulně se k němu cítíte, je ve skutečnosti SATAN.
Je riskantní říkat to na začátku článku, ale nechci vás „napálit“ nebo „lhát“ vám (jako to dělají všichni ostatní o Santovi a Vánocích). Budete-li číst dál, na konci také pochopíte „realitu“ tvrzení. V zájmu našeho intelektu však začněme pomaleji. Začněme s tím nejjednodušším faktem. Letos o Vánocích, 2006, slaví náš americký Santa Claus (tlustý, veselý, oblečený v červeném) 85 let. A je čas, aby odešel do důchodu.
Není sporu o historické skutečnosti, že našeho amerického Santa Clause kompletně vytvořila Coca-Cola během 30. let v rámci reklamní kampaně zaměřené na děti. Ve skutečnosti je původní Santa umístěn v muzeu Coca-Coly v Atlantě. Původním umělcem byl zaměstnanec Coca-Coly jménem Haddon Sundblom;
„Tvrdě pijící Švéd, jehož dílo bylo brilantní, ale obvykle pozdě, „Sunny“ se stal nepostradatelným, bez ohledu na své zvyky, když v roce 1931 vytvořil klasického Santa Clause z Coca-Coly. Sundblomův Santa byl dokonalý muž z Coca-Coly; větší než život, zářivě červený, věčně veselý a přistižený ve vrtošivých situacích zahrnujících známý nealkoholický nápoj jako odměnu za tvrdou noční práci při doručování hraček… Před Sundblomovými ilustracemi byl vánoční světec různě vyobrazen v modré, žluté, zelené nebo červené barvě. V evropském umění byl obvykle vysoký a vyzáblý, zatímco Clement Moore ho vyobrazil jako elfa v „Návštěvě svatého Mikuláše“. Po reklamách na nealkoholické nápoje bude Santa navždy spíše obrovským, tlustým, neúnavně šťastným mužem se širokým páskem a černými bočními botami – a bude nosit coca-colu v červené barvě.“
Ke spojení Coca-cola/Santa Claus se vrátíme později. V tuto chvíli stačí vědět, že Santovi je 85, a pokud by nám připadalo nutné ho odpojit, pak se můžeme uchýlit k „povinnému“ důchodu, pokud ten starý bastard neodejde dobrovolně.
Pro mnoho čtenářů by však bylo malým překvapením, že Santa Clausovi je „jen“ 85. Že nemá delší a více historickou tradici. Ještě větším překvapením by pak bylo, že celá anglicko-americká tradice Santy a Vánoc opravdu není starší než asi 150 let.
Při svém „bádání“, které přineslo absolutní absenci jakékoliv „historické“ práce o Santovi, ale zilion „dětských“ knih (čti; vymývání mozků materiel) o Starém Nickovi, jsem narazil na knihu o historii Vánoc nazvanou Potíže s Vánocemi od Toma Flynna. Ukázalo se, že Flynnova kniha je jediným nejautoritativnějším historickým líčením období vánoc. Flynn sám tvrdí, že žije už jedenáctým rokem života „bez vánoc“.
Flynn, který je vedoucím redaktorem Free Inquiry, časopisu Secular Humanist, byl vychován jako katolík a o „lži“ o Santovi se dozvěděl až v deseti letech. Než aby jen pasivně přijal lež a šel dál, rozhodl se Flynn odhalit to, co považuje za psychologicky zničující, ekologicky škodlivý, mysl ovládající a vůči rozmanitosti netolerantní svátek vánoc. Pro ty čtenáře, kteří vždy měli „otázky“ o Vánocích a jejich kořenech, nebo kteří měli osobní traumatické vzpomínky z dětství, bude Flynnova kniha číst jako závan čerstvého vzduchu.
Některé body, kterými se jeho kniha zabývá, zahrnují: skutečnou historii svatého Mikuláše, důvody, proč 25. prosince nemá Ježíš narozeniny, pohanské kořeny všech podzimních svátků, jak byl Rudolf sob s červeným nosem v roce 1939 kompletně vykonstruován Montgomery Wards (člověče, to mě odrovnalo) a prostě všechno o každém aspektu vánoc, co je falešné.
Což je skoro všechno.
Jeho útok na tento svátek je však podán s humorem a dobrou vůlí (pokud tomu můžete věřit). Ve skutečnosti, pokud si pustíte kanál A&E a viděli jste jejich seriál Biografie, můžete Flynna zahlédnout v epizodě Santa Claus.
Při zkoumání toho, co se ukázalo být jejich nejlépe hodnocenou epizodou vůbec, se pracovníci Biografie obrátili na Flynna jako na nejpřednější autoritu svátků. K Flynnově velké nelibosti, spíše než aby ho považovali za „historika“ nebo něco takového, mu připisují zásluhy „folkloristy“. Také vystřihli jeho drzé „Hej děcka! Vaši rodiče vám lžou o Santovi!“
Podle Flynna byly Vánoce v podstatě zabity během puritánské vlády Olivera Cromwella v Anglii. Zdá se, že puritáni měli problém se svátkem, který měl oslavovat svatou událost Spasitelova narození do světa, ale který se ukázal být mamonem uctívající pohansky orientované Saturnálie zhýralosti a hédonismu. Bohužel ho nezabili dostatečně mrtvě.
Rychle vpřed do viktoriánské doby a, jak je doloženo v jeho knize, zjistíme, že „moderní“ Vánoce byly do značné míry znovu vynalezeny pouhými 6 lidmi;
1) Washington Irving a jeho Knickerbocker History,
2) Charles Dickens’A Christmas Carol,
3) Queen Victoria and her habit, from her German husband, Albert, of putting an indoor Xmas tree,
4) Clement Moore, který napsal „A Visit from Saint Nicholas“ (známější u nás jako „The Night Before Christmas“),
5) Thomas Nast, americký ilustrátor, který vyobrazil prvního z baculatých Santů (podle vzoru Baccha, boha Revelry), později finalizovaného Coca-Colou, a konečně
6) Francis Church, hackerský novinář, který odpověděl na slavný dopis Virginie: „Ano Virginie, je tu Santa Claus.“
Ve chvíli, kdy dočtete Flynnovu humornou, ale hrůzostrašnou knihu, už není pochyb, že Vánoce musí pryč. Jediný problém, jak Flynn poznamenává, je, že většina lidí, kteří slaví Vánoce, už má nějakou představu, že je to docela falešný svátek. Omlouvají ho však jménem dětí. Zní to docela nevinně.
Dokonce i proslulý dětský psycholog Bruno Bettleheim hájil myšlenku zachování iluze Vánoc. Ale realita je taková, že Santa Claus není neškodný „mýtus“ nebo pohádka. Tady není žádné „kdysi dávno“, žádné „dávno a daleko“. Celá naše společnost od úsvitu druhé světové války bezesporu a vědomě investovala obrovské množství energie do zvěčnění „skutečnosti“ Santa Clause.
Pro poškozené dítě je Santa Claus OPRAVDU. Skutečnější než Bůh a skutečnější než Ježíš. Ve skutečnosti je Santa mnohem chladnější než Ježíš. Ježíš byl sice zabit (slaboch), ale Santa se zdá být nesmrtelný. Ježíš se poflakoval po Izraeli, Santa žije na severním pólu. Ježíš chodil a občas jel na oslu, Santa cestuje po světě na svých radradničních saních se sobím pohonem a poflakuje se v obchoďáku. Nejlepší ze všeho je, že vám Santa dává hračky a věci, zatímco Ježíš jen obětoval svůj život a žádá vás, abyste k tomu nesli kříž.
Nakonec však dítě zjistí, že máma s tátou a KAŽDÝ lhali. Dejme tomu, že dítě (vy snad?) je mladé a uzdraví se. Ale co ta „škoda“? Můžeme vůbec někdy skutečně poznat hloubku intelektuální a duchovní škody, která se odehrála na počest této ubohé, kolektivní vykonstruované věci? Děje se to ještě předtím, než vůbec víte, jak myslet sami za sebe.
Takže Flynnova kniha nebere žádné vězně, pokud jde o stržení posvěceného závoje z mýtu. Jediný problém je v tom, že jako samozvaný ateista a zuřivý intelektuál (ti praštění sekulární humanisté, vždy trvající na racionalitě) jeho práce nedokáže ve skutečnosti poskytnout čtenáři pocit naléhavosti při svržení Santy.
Racionalita je zřídkakdy dostatečným důvodem k činům pro nás Američany, kteří vědomě sledujeme sebeklam jako volbu životního stylu. Kdyby tomu tak bylo, už by nikdo nekouřil. Racionalita by řekla, že „lékem“ na alkoholismus je zbavit se alkoholu. Logika říká, že „Všichni lidé jsou stvořeni sobě rovni“ znamená, že by neměly existovat žádné předsudky ani rasismus. Ale, bohužel…
„Klíč“ k pochopení Santy, který vám umožní vyplnit prázdná místa pro sebe, je proto stejně jednoduchý, jako přemýšlet o sklonu Tlusťocha prolézat komíny. Hhhhmm. Krb. Oheň. Dolů komínem. Mohl by to být velmi zřejmý sestup do Pekla?
Není myslitelné, že do pekelné zkušenosti průměrného amerického domova Santa/Satan jednou za rok přinese drobné cetky, které činí naši podřízenost masivním motorům obchodu snesitelnou? Velký anglo-americký společenský dudlík.
Při svém velmi neprofesionálním výzkumu jsem narazil na trilogii „studií“ o historii Zla/Ďábla/Satana, od předžidovských dob až po současnost, od Jeffreyho Burtona Russella, tvrdého „čtvercového“ a totálního akademika. Pohřbený ve třetí knize se objevil malý odstavec o jednom ze satanových mýtů;
„Ďábel přichází ze severu, z říše temnoty a trestajícího chladu. Mezi Satanem a Santa Clausem (Svatý Mikuláš) existují zvláštní spojení. Ďábel žije na dalekém severu a žene soby; nosí oblek z červené kožešiny; sestupuje komíny v přestrojení za Černého Jacka nebo Černého muže pokrytého sazemi; jako Černý Petr nese velký pytel, do kterého popichuje hříšníky nebo hříšníky (včetně zlobivých dětí); nosí hůl nebo hůl, aby zmlátil viníka (nyní jen nosí cukrové hůlky); létá vzduchem s pomocí cizích zvířat; jídlo a víno jsou pro něj ponechány jako úplatek, aby si zajistil přízeň. Ďáblova přezdívka (!) „Starý Nick“ pochází přímo ze Svatého Mikuláše. Mikuláš byl často spojován s kulty plodnosti, tedy s ovocem, ořechy a ovocným koláčem, jeho charakteristickými dary. Toto zvláštní spojení naznačuje, jak volně asociativní se folklór stává a jak se dotýká základního bodu. Proměnlivost folklóru Ďábel je téměř neomezená; z větší části jen málo proniká do problému zla.“ (Jeffrey Burton Russell, Princ temnoty 1988, Cornell University Press)
V kontextu Russellovy práce je výše uvedené jen podivnou vedlejší poznámkou. V kontextu této teze je však závěr vážný.
Z několika málo sociologů a dětských psychologů, kteří se obtěžovali podívat se na funkci víry v děti, téměř všichni identifikovali vrozenou mentální/duchovní schopnost u lidí, která je nejoperativnější v raných fázích vývoje. Tvrdí, že je to právě tato „schopnost“, která umožňuje víru v „Boha“.
V podstatě zjistili, že prezentací Santy jako „reálného“ Santa naplňuje lidskou potřebu „poznat Boha“. Když však člověk zestárne a zjistí, že Santa je lež, tato schopnost již byla účinně neutralizována a dalším krokem pokusu zaplnit tuto prázdnotu se stává mechanismus, který pohání velký americký spotřební pohon.
Stručně řečeno, Santa Claus je hlavním božstvem západního konzumního náboženství.
Vrátíme-li se k JB Russellovi, zjistíme, že slovo „Satan“ pochází z hebrejského slova pro „Překážkář“. To je vše, co to ve skutečnosti „znamená“. Čerpáme-li z Nového zákona (pokud vám to příliš nevadí), většina z nás si pamatuje, když Ježíš říká Petrovi, který je jeho fanoušek číslo jedna, „Dostaň se za mě Satane“. Co tím myslel? Že má rohy a kopyta? Ne. Myslel tím jen to, že navzdory Petrovým dobrým úmyslům překáží Ježíšovu poselství.
Za tímto účelem je spousta Satanů k nalezení.
Tzv. křesťanští kazatelé, stojící před obdivnými davy, citující Písmo, aby vyhovovalo jejich úhlu pohledu, hypnotizující věřící zpěvným lyrikismem a hromadou emocionálních žvástů. Plácněte Swaggartovi na hlavu rohy, když začíná rudnout emocemi a, zappo, máte klasický obrázek Satana. Odkud lépe pracovat, než uprostřed těch, kteří věří, že jsou opravdoví věřící (ach, ješitnost, všechno je ješitnost). Prostě změňte evangelium, přidejte nějaké kopyto a prodejte svou vlastní verzi. I tak, všichni dohromady, Swaggart a jemu podobní nejsou žádní Santa.
A co ti satani, kteří uctívají heavy metalové děti? Všechny ty strašidelné pentagramy, kostlivci, černé šaty atd. Nejsou Aleister Crowley a Anton Levay, vysocí Svobodné zednářství a Čarodějnictví, pravým dupáním Starého Jacka? Shyah! Jak slabá představivost nám všem byla dána.
Uctívat obrazy, které církve samy vytvořily, tradice, které rozdávaly, a pak si myslet, že jste vstoupili do tajného klubu Prince temnot? Hloupé (nechci vás ďábelské děti tam venku urazit).
Je to velké rozptýlení od skutečných satanistů, kteří metodicky a neodvolatelně mění tento modrozelený ráj v opravdové peklo toxického odpadu, věčné války a ochromující sociální dysfunkce. To jsou ti, kteří jsou zahaleni do ovčího oblečení ušitého na míru od Armaniho, racionálních, špičkových, ekonomických zájmů. Alespoň ďábelské děti dávají jasně najevo, kde leží jejich zájmy.
A pokud je Satan „obstruktor“, co může lépe překážet Ježíšovu poselství, než Santa a celý ten podvod s Vánocemi? Svědkové Jehovovi to vědí, učí to své děti, ale na oplátku jsou tak chamtiví, že jsou „vyvolení“, že také učí své děti, aby nikomu nepraskaly bublinu.
„John Lennon jednou řekl, že Beatles jsou větší než Ježíš Kristus. Mýlil se. Ta čest patří Santa Clausovi. Odhadem 85 procent amerických čtyřletých věří v Santu. Jen 82 procent dospělých v nedávném průzkumu řeklo Gallupovi, že jsou křesťané. Mezi jejich cílovou skupinou Santa Ježíše předčí o nos.“ (-str. 128, Flynn)
Vlastnosti, které pěstuje víra Santa, oproti vlastnostem, které pěstuje biblicky odvozená Ježíšova víra, jsou diametrálně odlišné. Santovo zaměření je čistě materiální, zatímco Ježíšovo království je duchovní. Všechno ostatní z toho plyne. Přesto, když se to položí vedle sebe, je Santovo M-O téměř přesnou paralelou s Ježíšem. A protože tento pohanský obřad byl neodvolatelně spojen se jménem Ježíše, jakmile Ježíšův mýtus praskne, tak praskne i naděje, že v Ježíši najde nějaký „skutečný“ význam.
Biblický Ježíš byl potížista, nekonformista, který si cenil lidí víc než utlačovatelských institucí. Přijímal ty, kteří se vydávali za jeho nadřízené a volal je na jejich tvrzení o morální nadřazenosti a tichém převzetí moci ve společnosti. V podstatě pořádal zabijácké večírky u Galilejského moře, chléb, ryby a víno pro všechny a všechny spojoval ústně. Nepoužíval ani letáky. Vstoupil do domů uctívání a obracel stoly směnárníků. Vzdal veškerou slávu Bohu (asi by se mu hnusilo, kdyby se vůbec slavily jeho narozeniny, ale to je jiný příběh) a přikázal svým učedníkům, aby setřásli ze svých nohou světský prach.
Nyní církve, které tvrdí, že odvozují svou autoritu od Krista, vystavují svatokrádežné, modly uctívající betlémy bez opory v evangeliích a s vysledovatelným kořenem ke starověkému uctívání pohanských bohů. To je důvod, proč je „X“ mnohem správnější způsob, jak hláskovat svátek. My vlastně slavíme v tento den pana X a ne JC.
I přesto, se vším tím žvaněním, koho to vlastně zajímá? Vždyť o nic nejde, ne? Je to jen „symbolické“, celá ta věc. Ale napadá mě obraz. Obraz o tom, jak se my Američané díváme na cizí kultury a jejich „symbolické“ oslavy. Jak nám rychle připadají podivné a primitivní. („Kdo je bez hříchu, ať hodí první kamenem“).
Díváme se na ty potrhlé indické hinduisty a jejich okázalé průvody, kde jednotlivci oblékají část různých vtělení Krišny stejně jako různé božské hlavy. Jaký je rozdíl mezi tím a průvodem na Den díkůvzdání v Macy’s, kde na vrcholu mává princ temnot Santa svým požehnáním, jako papež popkultury všem chutným dětičkám, které lemují ulice?
A co starověcí Inkové a Aztékové a jejich odsouzeníhodné rituály obětování dětí? Jak hrozný je obraz nejvyššího kněze na vrcholu těch zikkuratů, hoří plameny a děti stojí ve frontě a čekají, až budou shozeny ze schodů nebo vhozeny do ohně. Liší se to nějak od toho, že celá naše společnost investuje miliardy dolarů a miliardy hodin a maximální kreativitu do toho, aby děti o svátcích stály ve frontě v obchoďácích, aby vzdaly hold a prosily jeho výsost Santu o cetky a dárky, o které je učili žádat?
Pokud je, jak naznačují Flynnovy studie, prvotní vystavení většiny dětí Santovi traumatizující; plné strachu, plné slz a někdy i močení Santovi na klín (a všichni vědí, že to tak je), pak se vlastně odehrává jakási dynamická událost, která není nepodobná „oběti“.
Něco instinktivního v dítěti se pokouší vzdorovat tomuto vztahu s Velkým mužem, prasečím mužem (Ha, ha, šaráda jsi). Aby dítě chránilo, nutí ho to odtahovat se. Ale máma s tátou, protože si tím sami prošli, dospělé děti santolíků, velmi láskyplně, ale nevědomky strčí své dítě do náruče muže, který jim, paradoxně, sebere veškerou rodičovskou hodnotu.
Jakmile si Johnny sedne Santovi na klín, pak A) z mámy a táty se stanou lháři a podvodníci, B) máma s tátou už nejsou zdrojem dobrých věcí, ale spíše Starý Nick je jednou za rok poskytovatelem hraček a radostí, které Johnny chce, a C) Johnny teď poprvé zažívá paranoiu, protože „vidí tě, když spíš, ví, když jsi vzhůru, ví, jestli jsi byl špatný nebo dobrý, tak buď dobrý pro dobrotu“, až na to, že na rozdíl od Boha, kterého nevidíš, a Ježíše, který je mrtvý, pokud pokazíš věci ve vztahu k tomuto chlapovi, dostaneš to 25. prosince.
Kupodivu, africké a orientální tradice uctívání předků a obcování s duchy mrtvých, jsou křesťanskými misionáři, kteří se snažili vymýtit takové pověrčivé nesmysly, vnímány jako „primitivní“. S nejlepšími úmysly a těžkou rukou vystraší tyhle mízy z džungle natolik, že je přimějí „přijmout“ Ježíše a evangelium pod trestem věčného ohně a zatracení, pokud by jejich poselství odmítli.
Pro tyto „divoké divochy“ jsou zjevně traumatičtí, misionáři nejsou necitliví. Jako okrajový benefit, speciální motivaci nebo emoční mast poskytují náhradního strašáka Ježíška. Aby je přivedli do našeho „stáda“. Dávají jim to, co se rovná duchovní verzi Tlesku.
Je to skoro jako virus nebo bakterie putující v hostitelské buňce. Jenomže tento virus putuje v buňce Pána hostitelů. Je to tak neuvěřitelně chytré (není Satan prostě sooooo chytrý?), že by se měl přisát na Kristova záda s požehnáním církve a křesťanů o nic méně. Nemusí hnout ani prstem, jen jednou za rok doručuje dary a, sakra, rodiče se o to stejně postarají. To je ale tlustej, línej parchant.
Jakmile se Kristus dostane do srdce, sotva si ho lze užít, než ho převezme Santa. Pokud si myslíte, že je to směšné, stačí se zamyslet nad tím, jak se nám rakovina a viry „zjevují“ zvenčí. Všechno vypadá v pořádku a v pohodě, obraz zdraví, ale uvnitř všeho se pomalu konzumuje. A samozřejmě jsou tu také duchovní a mentální viry.
Jako David Duke a Donald Trump. Zvenčí vypadají v pořádku, jejich poselství mohou znít dobře, ale virus rasismu infikuje jejich rozumnou politiku. Jako komunistický sen o rovnosti pro všechny, ale je do něj vstříknut virus materialistického člověka. Představte si překvapení Billyho Grahama, když se ukázalo, že Richard Nixon, chlapík, kterého diagnostikoval jako spravedlivého, kterého propagoval na náboženských obrodách, jeho velmi dobrý přítel, je nakažen virem lháře, zloděje a podvodníka. A to vše přímo před jeho očima.
Argumenty pro Santu jako Satana jsou ve srovnání s těmito ostatními příklady bez přemýšlení. A většina škod, které existují, jako daleká rakovina odhalená až příliš pozdě, je již hotová a poměrně rozsáhlá. Radikální terapie, jak jen to bude možné, se zdá být v tomto bodě nutná. Je to přímo před našima očima, pokud bychom se jen rozhodli vidět.
Ale přesto, tohle všechno je k ničemu.
Je tu velmi velká překážka, obstrukce, atd., která existuje, když většina z nás byla součástí tohoto zákeřného procesu. Kdo by si dovolil připustit, že skok od andělů z Rockefellerova centra k mimozemšťanům z Roswellu a pozorování UFO je nepatrný.
Že těchto posledních 50 let zvýšeného pozorování může být bezděčným vedlejším efektem toho, že „vidíme“ Santu jako dítě a slyšíme ty rolničky. Že soubory X jsou opravdu jen soubory o Vánocích, jakmile jsou odstraněny. Když ne andělé, tak možná elfové. To je jedno. Tato možnost by byla příliš trapná na to, abychom se bavili.
Jak hloupě byste se cítili, kdyby, na rozdíl od všeho ostatního, co nás v těchto osvícených časech učí, byl Santa, ve kterého jste věřili, ve skutečnosti, upřímný k dobru, Ďábel, pan Lucifer? Proč ne? Věřili bychom snad všem ostatním blbostem, ne? Věřili byste tomu? Je to tak nevěřícné. Přesto…
Není ve všech pověstech právě ďábel tím, kdo nás láká líbivými tvary a formami? Není peklo vyobrazeno jako místo, kde se přepychová hostina, která je před námi položena, promění v plazící se stvoření a slimáky a z krásných tančících žen se stanou hnisající čarodějnice s hadími jazyky?
Nebyly by všechny ty ďábelské představy o Heavy Metalu a předměstských pentagramových špercích pro mládež ničím jiným než malebným cvičením v nefunkčnosti ve srovnání s představou, že Santa a celá ta komerční produkce Vánoc, jakmile zvednete závěsy, je vědomou praktickou prací agentů mamonu?
Plešatí, zpocení týpci z Madison Avenue vytvářející nové znělky, aby vtáhli děti dovnitř. Opilí, patetičtí Santa Clausové z nákupního střediska, kteří pravděpodobně ukrývají sodomitské fantazie o dětech, které jim sedí na klíně. Zbraně na hraní a barbíny a auta a husí kůže a Morphin Rangers a Želvy Ninja a X Box, atd., vytvořené a prodávané duchovními elfy s plazí duší a cynickým intelektem nevšímavě chrlící odpadky, které pro všechny záměry a účely pocházejí ze „Santovy dílny“. Čaroděj ze země Oz je v tomto ohledu poučný, ale dětská hra ve srovnání s nefalšovaným šílenstvím Vánoc.
Dobře, tak dost. Buď už je to jasné, nebo ne. Ale pojďme udělat poslední historické cvičení a vraťme se k našim přátelům Coca-Cole.
Tady je mentální cvičení. Vezměme Santovo narození v Atlantě roku 1931 jako výchozí bod („Ďábel sestoupil do Georgie, hledal duši, kterou by mohl ukrást, byl v úzkých, protože byl hodně pozadu a byl ochotný uzavřít dohodu“) a podívejte se na globální expanzi Coca Coly.
To korelujte s eskalací všeho hrozného a zlého, co vzniklo jako vedlejší produkty životního prostředí neuvěřitelně dravého komerčního růstu, který byl charakteristickým znakem druhé poloviny tohoto století. Je to jen další způsob, jak se na věci „podívat“ a mohlo by to zaplnit objemy.
A než kdokoliv z Coke zavolá s nárokem na urážku na cti, atd., není zde žádné obvinění. Jen pozorování. Pozorování billboardu Coca-Coly z roku 1946 s usměvavou holčičkou s holým břichem, které mužská paže nabízí láhev Coca-Coly a jedinou kopií je slovo „Ano“.
1946 reklamní plakát ‘Yes’ girl by Haddon Sundblom
1946 reklamní plakát ‘Yes’ girl by Haddon Sundblom
a)
Zjištění, že raný koks obsahoval kokain a přesto ho firma prodávala matkám a dětem. Poznamenáním je, že i když začínal jako léčivý nápoj, stal se lukrativnějším, aby jej mohl uvádět na trh jako „osvěžující nápoj“. Konstatování, že Coca-Cola stvořila našeho amerického Santu. A je tu bilion dalších zvláštností, z nichž všechny lze naskenovat v knize Marka Pendergrasta.
V konečném důsledku však na konci všeho toho štvaní a bla bla cítím absolutní neúspěch ve svém pokusu dát jakékoliv smysluplné varování masám mých spoluobčanů, kteří budou opět, letos a příští a příští rok, i nadále nabízet své děti jako ochotné krmivo pro rouhání „V Boha věříme“ přebujelému komerčnímu zájmu.
Zárodky této zákeřné patologie byly zasety tak hluboko, nitky utkány tak pevně, v rámci našeho současného vědomí, že vyhnat tohoto démona z našeho středu by neznamenalo nic menšího než zásadně vykořenit a převrátit prakticky každý prvek americké společnosti, jak ji známe.
Všichni jsou do tohoto podniku zainteresováni a stejně jako v dávných mýtických půlnočních smlouvách není z tohoto obchodu jiné východisko, než že zabijeme Bestii samotnou a necháme věci, ať se dějí, jak se dějí.
Je to vlastně příběh Zlatého telete.
První přikázání.
Problém velikosti Bible.
Poslední myšlenka (jen abyste věděli, nic z toho neberu příliš vážně). Když jsem se onehdy v noci sprchoval ve svém příšerném maniakálním stavu a přemýšlel, jak spojím tyto nekonečné prameny vnímání s minutovou konečností článku, slyšel jsem slova „HO, HO, HO“ přicházející ze všech stran… Jak zvláštní, pomyslel jsem si? Není „Ho“, v rapperském žargonu, slovo pro „děvka“? Ano, ale co? To je přehnané. A znovu: „HO, HO, HO!“
„HO, HO, HO“ – A vzpomněl jsem si na satanského Santu. Jak je to všechno zřejmé. Ale co by mohlo být to „HO, HO, HO“? A vzpomněl jsem si na písmena naší nesmyslné abecedy, reprodukovaná zde pro vaše potěšení:
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ!
Jen hromada bezvýznamných čar a křivek. Jen hromada čar. Tak jsem se podíval na písmeno H. A prošel jsem zbytek abecedy. Ukázalo se, že když vezmete křížící čáru „H“ jako sečnu, „H“ je jediné písmeno, které se sečne do pěti stejných čar. Pět. Hhhhmm.
Takže „H“ a „O“. A pak, jako špatný speciální efekt z filmu Cliva Barkera, se „H“ rozložilo do pěti samostatných čar a ve zpomaleném záběru se rekonfigurovalo v rámci „O“ jako obrácený pentagram. Já vím, hlupáčku. Chci říct, mohla by to být skutečná výslovnost satanského pentagramu? Ne, nemohla by být.
Nebo mohla?
Myslím, že jsem opravdu vděčný, že můj byt nemá krb.
(Poznámka: Pro vás puntičkáře; vlastně „A“ by mohlo být chápáno tak, že má pět segmentů, když rozdělíte horní trojúhelník. To by bylo „AO“, které se nedá vyslovit. Zvláštní. Kupodivu „A“ & „O“ vypadá, že by mohlo znamenat Alfa a Omega. Hhhhmmm. Nevyslovitelné. Něco jako za starých časů. Něco jako opak „HO“. Ale znovu… Asi se trochu protahuju).
https://www.think.cz/english/culture/satan-s-cause-the-shocking-truth-about-santa-claus/
🔴 Existuje spojení mezi Otcem Vánoc a Satanem?
🎄 Vánoční programování a indoktrinace začaly velmi, velmi brzy. Pokud někdo o svátcích v Matrixu mluvil špatně, byl označen za “Grinche nebo Skrblíka”. Nikdo nechtěl být o Vánocích Skrblíkem.
Satan Nick alias Satan Clause x Nimrod x Krampus – převlečený za Ježíše Krista – vysává lidskou energii a nutí lidi, aby prostřednictvím vánočních nákupů odevzdali VŠECHNY své úspory korporátním strojům Matrixu. Plán je geniální.
Co ve skutečnosti znamená odpojit se od Matrixu? Budou lidé i nadále nabízet svou energetickou a finanční podporu svým nepřátelům poté, co pravda vyjde najevo?
https://t.me/BN4JeyTQ6RVkMTNk/103445