MICHAL SVATOŠ upozorňuje, jak snadno se vytvářejí akcionářům západních firem (okupujících ty české) rekordní zisky, přestože absolutní většina z nás se již brzy půjde pást (pokud Bruselan Fiala nezakáže i trávu)…
Bruselský zázrak! Lidé nekupují, firmy nevyrábějí – ale akcionářům raketově rostou zisky! Jak je to možné, když podle učebnic ekonomie je to nemožné!? Jednoduše. Novou bruselskou fintou podle starého receptu: chudým brát a bohatým rozdávat!
Když raketově rostou zisky akcionářů automobilek, které přestávají vyrábět auta, je jasné, že půjde o desítky miliard EUR ukradených Bruselem lidem z peněženek. Tak jsme se na to podívali, a nestačili jsme se divit, co všechno je v Bruselu možné, když je to přece všude jinde na světě nemožné…
Dotace, dotace, dotace
Abychom vše pochopili, musíme nejprve otevřít mezinárodně auditované účetnictví koncernu Volkswagen. V něm zjistíme, že celý Volkswagen vyrobil a prodal v roce 2021 o 2,4 milionů aut méně, než v roce 2019, a o 600 tisíc méně, než v roce 2020. Přestože však tento koncern vyrobil historicky nejméně aut, vytvořil historicky rekordní zisk – a vyplatil historicky rekordní dividendu!
Zisk Volkswagenu se zvýšil o 75%, tedy o 15 miliard EUR! Stalo se tak pro to, že Volkswagen omezil výrobu levných automobilů (zejména Škodovek a Seatů), a místo nich vyráběl hlavně automobily Porsche a AUDI. Aby vytvořil svůj rekordní zisk, vyráběl hlavně ty nejdražší elektromobily. Ty nešly na odbyt, a tak, aby si movití zákazníci tyto drahé elektromobily nakupovali, dostali na každý jeden kus 9000 EUR (225 tisíc korun) bruselskou dotaci!
Volkswagen v tomto nejnovějším bruselském zázraku nejel sám. Všechny evropské automobilky vyráběly loni méně aut, a vyráběly hlavně drahá elektro – auta. Díky tomu si bohatí akcionáři automobilek připsali do svých kapes rekordní zisk + 168% oproti roku 2020, tedy rekordních 134 miliard EUR (3 biliony 353 miliard korun). Zisku bylo dosaženo všude stejným bruselským principem – vyrábět ty nejdražší auta pro ty nejbohatší kupce, kteří si je koupí – ovšem díky bruselské dotaci 9 000 EUR na auto! Třeba jen v Německu se loni vyplatily tyto dotace na elektro-mobily více než 625 tisícům boháčům.
Dotace boháčům, chudým koláče
Obdobné dotace milionářům na elektro-auta byly vypláceny po celé Evropské Unii! Když si Středoevropan, koupí v Česku nové auto za 400 tisíc, musí z toho zaplatit daň 80 000 korun. Když si Němec koupí elektro-auto za 625 tisíc, zaplatí za něj stejně jako Čech 400 tisíc, protože 225 tisíc dostane jako evropskou dotaci! Na pár milionů dotovaných elektromobilů pro evropské boháče tak každý chudý Evropan zaplatí po tisícikoruně! A všechny ty peníze, které Brusel svým elektro-zázrakem Evropanům ukradl, nakonec skončily v kapsách akcionářů automobilek. Ti byli tak chudí, že na svůj elektromobil dostali ještě bruselskou dotaci…
Celý tento bruselský zázrak je mimochodem absolutně neekologický (v tomto případě to však bruselskému náboženství nevadí). Díky evropským dotacím se vyráběly hlavně drahé elektromobily. Ty v sobě mají zabudovanou baterii o váze 750 kg. Obyčejný elektromobil pro obyčejné lidí v sobě mívá zabudovanou baterii o váze pouhých 250 kg, ale takový elektromobil je neprodejný. A dokonce i když se na něj “zavěsí” stejně nesmyslné evropské dotace jako na drahé elektromobily, automobilkám nikdy nevydělá a budou na něm prodělávat! Z toho plyne, že se nám dějiny vrátily před Velkou Francouzskou revoluci, kdy lidé neměli na chleba, a královna Francie Marie Antoinetta jim poradila, aby jedli koláče, když nemají na chleba.
Kdo zmizí v propadlišti dřív?
Ono nestačí, že Češi musejí vyrábět ve svých elektrárnách levnou energii pro Němce, kterou si pak od nich musejí kupovat zpátky za německou cenu. Ono už nestačí, že si Češi nebudou smět kupovat levný ruský plyn a ropu. Ono nestačí, že Češi už nemají peníze na české potraviny a na české byty. Teď ještě mají ze svých daní zaplatit boháčům jejich drahá neekologická elektro-auta, a sami se pak můžou jít pást. Pokrok holt nezastavíš:
Do roku 1950 uživil vzdělaný kvalifikovaný pracovník (řemeslník, úředník, učitel a nebo dělník), svoji manželku, děti a měli kde bydlet. Do roku 1990 uživili stejně kvalifikovaní muži a ženy své děti, koupili si auto, dostali byt, a pořídili si chatu. Do roku 2021 uživili muž a žena jedno dítě, a dokázali splácet hypotéku i auto. V roce 2022 už muž a žena neuživí ani své děti, ani si nepořídí byt, ani si nekoupí auto. Tomu se říká bruselský pokrok.
Jenže: Do roku 1950 jezdili politici a vysocí úředníci do práce a na dovolenou (do Sedmihorek, k Máchovu jezeru a nebo do českých lázní) vlakem. Do roku 1990 jezdili papaláši na dovolenou tak akorát Škodovkou a nejdál do Jugoslávie. Do roku 2021 jezdili vysocí státní úředníci a politici po republice už Volkswageny a na dovolené už nejezdili, ale létali do vzdálených destinací (i několikrát do roka).
Po roce 2022 začnou noví česko-bruselští papaláši postupně jezdit po republice výhradně luxusními elektro-limuzínami značek Mercedes, BWM, Porsche, AUDI a možná i Maybach (dotovaných z našich daní). A na dovolené budou létat soukromými tryskáči (letecká doprava pro veřejnost bude prakticky nedostupná). A tomu se říká služba národu. Ten “pokrok, který nezastavíš”.
Ostatně právě proto soudím, že Brusel (a Bruselané) musejí stejně jako Marie Antoinetta zmizet v propadlišti dějin. A to velmi rychle. Dřív, než tam kvůli nim definitivně zmizíme my!
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.