V poslední době se hodně hovořilo o americkém letectví v souvislosti se soudem s Boeingem, jehož letadla vykazovala stále více technických závad. Vloni snad nebyl týden, aby se to neprojevilo na nějaké té nehodě Boeingu po celém světě.

Do značné míry byla na vině personální politika, kdy byly v Boeingu – tak jako v mnoha dalších firmách – dodržovány požadavky na tzv. DEI – diverzitu, rovnost s inkluzi, což je politika, kterou Trump záhy po nástupu na post zakázal.

Před profesionalitou měla přednost rasa, pohlaví či příslušnost k LGBTQ. Ale Boeing není v americkém letectví jediným, kdo má problémy. Americké letecké společnosti celkově vykazují mnohem více nehod a dalších problémů.

O příčinách neutěšeného stavu v letectví hovořil Tuker Carlson v rozhovoru s americkou kapitánkou letadla.

V rozhovoru s Tuckerem Carlsonem kapitánka Sherry Walker, zkušená letecká pilotka a spoluzakladatelka organizace Airline Employees for Health Freedom, otevřeně hovoří o hlubokých změnách v americkém letectví – a proč podle jejího názoru představují skutečnou hrozbu pro bezpečnost letů.

Rozhovor se jmenuje „Kapitánka Sherry Walker odhaluje skutečný důvod všech těchto havárií letadel“ a zkoumá otázku, proč v kokpitu narůstá počet incidentů, lékařských pohotovostí a ztráty kontroly.

Walkerová nachází přímou souvislost s politicky motivovanými personálními rozhodnutími, povinným očkováním a obecnou ztrátou kultury bezpečnosti v tomto odvětví.

Klíčové body související s pády letadel a bezpečnostními riziky:

1. Ztráta zkušeností a letových dovedností

Walkerová kritizuje, že mladí piloti dnes často nastupují do velkých letadel (jako je Boeing 757/767) přímo s minimální letovou zkušeností (1 250–1 500 letových hodin) – a někdy jsou povýšeni na kapitána již po roce .

„Než jsem se stala kapitánem, strávila jsem v kokpitu 12 let – dnes stačí jeden rok,“ říká kapitánka.

Podle Walkerové se tyto mladé posádky často nenaučily létat samostatně ve stresu, ale pouze „přejíždět prsty po obrazovkách“ – tedy ovládat automatizaci místo skutečného ovládání letadla.

2. Požadavky na rozmanitost namísto principů výkonnosti

Walkerová je zvláště kritická k agendě DEI (diverzita, rovnost, inkluze) v letectví. Generální ředitel v roce 2021 oznámil, že 50 % všech nových pilotů musí být ženy nebo lidé jiné barvy pleti – což je cíl, který je prakticky nedosažitelný.

„Pokud ze systému odstraníte zásluhy a najmete pouze vlastnosti, které nemají nic společného s létáním, plodíte neschopnost.“

To vede k nižším standardům, odráží se to ve výcviku – a v konečném důsledku to představuje skutečnou hrozbu pro bezpečnost letu.

3. Ztráta základních letových dovedností

Mnoho mladých pilotů se dnes na simulátorech naučilo létat s autopilotem do 50 stop (cca 15 m) a teprve pak se museli „podívat“ nahoru, aby přistáli – bez jakéhokoli citu pro přiblížení, bez povědomí o situaci.
Druhý pilot se jí během konečného přiblížení zeptal:

„Na co se vlastně díváš během přistání s vizuálním přiblížením?“

Pro Walkerovou je to znamení: „Už to nejsou piloti – jsou to operátoři.“

4. Srdeční problémy v důsledku očkování proti COVIDu – podceňované riziko

Obzvláště kontroverzní téma: Walkerová referuje o své vlastní studii v rámci své disertační práce, ve které vedla rozhovory s více než 1600 piloty o vedlejších účincích vakcín.

Výsledek:

  • Perikarditida a myokarditida se vyskytovaly významně častěji, než je celostátní průměr CDC.
  • Míra invalidity (dlouhodobá pracovní neschopnost)mezi piloty od konce roku 2021 explozivně vzrostla.
  • Mnoho postižených pilotů již není způsobilých létat, což vede k nedostatku personálu.

„FAA schválila experimentální produkt bez jakékoli studie o účincích na piloty ve vysoké nadmořské výšce a nařídila jej povinně. Piloti byli očkováni pod tlakem.“

5. Zdravotní způsobilost a psychická stabilita v ohrožení

Walkerová také varuje před dalšími zdravotními riziky v kokpitu:

  • Hormonální terapie pro transgender osoby údajně zvyšují riziko trombózy, srdečních infarktů a mozkových mrtvic, což jsou všechno stavy, které by podle FAA skutečně měly způsobit, že piloti nebudou schopni létat.
  • Nicméně takové případy  byly přijímány bez dostatečných lékařských prohlídek – také kvůli politickému lobbingu ve FAA, podle něhož byli trans lidé přijímáni přednostně.

„FAA není jen regulátor, ale také průmyslový lobbista. Jde o masivní střet zájmů.“

6. Pilotní odbory selhávají jako orgán dohledu

Walkerová obviňuje svaz pilotů ALPA, že se během očkovacích nařízení nezastal svých členů, ale spolupracoval s vedením aerolinek.
Místo toho, aby podporovali piloty, kterým „vakcína“ poškodila zdraví, byli opuštěni nebo proti nim dokonce proběhlo disciplinární řízení.

7. Kultura strachu, cenzury a rozptýlení

  • Piloti byli varováni před používáním nesprávných zájmen  u trans a nebinárních osob.
  • Zaměření na DEI a politiku identity odvádí pozornost od skutečného úkolu – bezpečného létání.

„Nechci vést genderovou diskusi uprostřed nouze ve výšce 35 000 stop (asi 11 km). Chci jen letět,“ říká kapitánka.

Závěr

Sherry Walker naléhavě varuje před tichým, plíživým poklesem bezpečnosti letectví v USA. Ne prostřednictvím technologie nebo počasí, ale prostřednictvím kombinace následujících faktorů:

  • politický vliv ,
  • ideologická personální politika ,
  • nedostatečné lékařské vyšetření ,
  • institucionální nečinnost dozorových orgánů.

„Doufám, že nikdy nedojde k hromadné nehodě. Ale pokud se to stane, bude to proto, že jsme nebyli vyslyšeni,“ upozornila na závěr.

Připomínám, že mnohé z výše uvedeného platí i pro některé evropské aerolinky – přinejmenším co se týká povinného „očkování,“ ale v západních zemích i politiky DEI.

To, co tedy nyní řeší v USA, je tedy problémem i v dalších zemích, kde se podobná politika prosazuje.

https://necenzurovanapravda.cz/2025/03/tucker-carlson-kapitanka-sherry-walker-odhaluje-skutecnou-pricinu-mnoha-leteckych-nestesti-video/