V současné době probíhá ramadán, což je také doba, kdy nejčastěji dochází po celém světě k útokům na nemuslimy. To ukazuje nejen stávající situace v Sýrii, kde jsou džihádisty mimo jiné vybíjeni i křesťané, ale podobná situace je i v Africe, kde v posledních dnech došlo ve jménu Alláha k několika masakrům křesťanů.
V Sýrii při masakrech celých rodin alavitů a křesťanů hned několik džihádistů ve videích prohlašuje, že budou pokračovat, dokud nebude v zemi zabit poslední alavita a křesťan.
Korán učí nenávidět všechny bezvěrce a nabádá k vytvoření všesvětového chalífátu. To je zcela v rozporu s nějakou náboženskou pluralitou, kterou Vatikán, jehož jeho vyvražďované ovečky dlouhodobě nezajímají, zmiňuje.
Zatímco katolíci po celém světě slaví půst, Vatikán pod vedením progresivistického papeže Františka chce zajistit, aby byl v popředí ramadán.
V ramadánovém poselství muslimům, jehož autory jsou prefekt George Jacob kardinál Koovakad a sekretář Msgr. Indunil Kodithuwakku Janakaratne Kankanamalage, Vatikán zdůraznil, že dvě náboženská období, která se shodují, jsou „jedinečnou příležitostí kráčet bok po boku.“
Poselství adresované „muslimským bratřím a sestrám“ církve zní:
„Na začátku měsíce ramadánu vám Dikasterium pro mezináboženský dialog nabízí své nejvřelejší pozdravy a přátelství.
Tento čas půstu, modlitby a sdílení je privilegovanou příležitostí přiblížit se k Bohu a obnovit se v základních hodnotách náboženství, soucitu a solidarity.
Letos se ramadán z velké části shoduje s půstem, který je pro křesťany obdobím půstu, proseb a obrácení ke Kristu. Tato blízkost v duchovním kalendáři nám nabízí jedinečnou příležitost kráčet bok po boku, křesťané a muslimové, ve společném procesu očišťování, modlitby a lásky.
Pro nás katolíky je radostí sdílet s vámi tento čas, protože nám připomíná, že jsme všichni poutníci na této zemi a že se všichni snažíme žít lepší život.
V letošním roce se s vámi chceme zamyslet nejen nad tím, co můžeme společně udělat pro lepší život, ale především nad tím, čím se chceme společně stát jako křesťané a muslimové ve světě hledajícím naději.
Chceme být prostými spolupracovníky pro lepší svět, nebo opravdovými bratry a sestrami, kteří společně vydávají svědectví o Božím přátelství s celým lidstvem?
Ramadán je více než jen měsíc půstu, nám katolíkům se jeví jako škola vnitřní transformace.
Zdržením se jídla a pití se muslimové učí ovládat své touhy a obracet se k tomu, co je podstatné. Tento čas duchovní disciplíny je pozváním k pěstování zbožnosti, ctnosti, která přibližuje člověka k Bohu a otevírá srdce druhým.
Jak víte, v křesťanské tradici nás svaté postní období vybízí, abychom se vydali podobnou cestou: půstem, modlitbou a almužnou se snažíme očistit své srdce a znovu se zaměřit na Toho, který vede a řídí náš život.
Tyto duchovní praktiky, i když jsou vyjádřeny různě, nám připomínají, že víra není jen o vnějších projevech, ale o cestě vnitřního obrácení.“
Vatikán se připojuje k celosvětové katolické chvále ramadánu a říká, že je to prostředek „vnitřního obrácení.“
Věřte, že muslimové k ničemu podobnému nevyzývají, protože každé jiné náboženství považují za podřadné a hodné vymýcení.
A s tím, co zde prohlašuje Vatikán, by jistě nesouhlasily zejména jejich africké ovečky, které jsou muslimy vyháněny z jejich domovů, vyvražďovány a jejich kostely jsou vypalovány…