Subdodavatelům automobilové branže hrozí, že zkrachují. Od roku 2018 bylo v Německu zrušeno skoro 40.000 pracovních míst, což je třetina všech pracovníků v automobilovém průmyslu a hrozí vlna platebních neschopností. Postihne především střední a malé rodinné podniky, které se do finančních obtíží dostanou mnohem rychleji. Jejich organizace i samotní majitelé se bouří, poukazují na to, že se Německo vzdalo, aniž by k tomu bylo nuceno, špičkové technologie.
I sama Ursula Leyenová před volbami do Evropského parlamentu připustila, (zlaté oči) že bude třeba ještě jednou překontrolovat, do jaké míry zákaz spalovacích motorů přispěl ke snížení CO2.
Situace subdodavatelů je dramatická. Značkové firmy většinou přenášejí své problémy a rizika bezohledně střední a malé firmy, které jsou nuceny buď zavřít, ohlásit insolvenci, nebo odejít do zahraničí.
V prvním čtvrtletí letošního roku se v Německu potvrdil klesající zájem o elektroauta v porovnání s rokem předchozím o 14,1 procent, zatímco prodej aut na benzin stoupl o 2,1 procent.
AUTOR: Helena Mallotová