Pirátská svoloč proniknuvší do městských struktur napříč republikou koná zlo. Je nepochopitelné, kolik lidí jim svým hlasem dává možnost terorizovat zbývající část obyvatel. Téměř všude, kam vkročí pirátská noha, začíná tažení proti zdravému rozumu, motoristům a v podstatě proti soukromému vlastnictví. Volí tedy Piráty především ti, kteří nic nemají a jsou šťastní, když na tom stejně budou časem i ostatní? Jsou to děti Klause Schwaba a Georga Sorose? A proč díky koalicím mají podporu i svých partnerských stran, když jdou i po jejich voličích? Proč na periférii zájmu o spolupráci stojí SPD, když ta na rozdíl od Pirátů nikoho neterorizuje?
Pražský exprimátor Hřib se doslova vyžívá ve své nenávisti k automobilové dopravě. Z piedestalu ho sice odstranil Svoboda z ODS, ale to je tak neschopný a nevýrazný primátor, že o něm nikdo neví. To rodák z vísky na Moravě pojmenované Slavičín řádí jako utržený vagón. Čím větší komplikace v pražské dopravě se mu podaří, tím větší radost má a projevuje ji natočením oslavného šotu zveřejněném záhy ve zprávách. Cca před 2 měsíci se bil v hruď při zprovoznění ulice Jana Želivského, kde za Ohradou došlo k rozšíření zastávek a naopak zúžení komunikace ze čtyřproudové na dvoupruhou. Od té doby je křižovatka na Ohradě věčně ucpaná a mezi řidiči dochází k velkým sporům při zařazování se. Ve špičce tam musí stát policisté, kteří sami nevěřícně kroutí hlavou. To vše pro dobrý pocit Hřiba, protože uživatelé zastávky zvětšeného prostoru, na kterém by se dal hrát fotbálek, nijak zvláště nevyužijí. Praha 3 je vůbec unikát, ale i tam jsou Piráti u kormidla.
Jejich hlavním úkolem je výběr peněz, likvidace soukromého vlastnictví a otravování těch, kteří něco dokázali. Místo snahy budovat cosi přínosného se zabývají vlastními představami o krásném světě, přičemž se v nich zásadně rozchází s potřebami a realitou. Ukázkou toho je nulová snaha dobudovat dálniční obchvat Prahy tak, aby se metropoli vyhnula kompletní kamionová doprava. To by měla být priorita odboru dopravy na Pražském magistrátu. Místo toho se zabývá ,,zkrášlením“ Hlavního nádraží na úkor centrální magistrály fungující jako hlavní pražské tepny, návratem trolejbusů do města a velkokapacitními dopravními prostředky nevhodnými díky struktuře města. Mimochodem, trolejbusy na Proseku jezdí minimálně a cena montáže elektrického vedení musela být vysoká. A nově zakoupené elektrohousenky, se kterými se počítá na druhém konci Prahy, se na svou trasu ani nevejdou. Teď přibydou stejně dlouhé tramvaje.
V podstatě jde o vlaky jezdící městem a potřebující vcelku nákladnou technologii, jejíž pravidelné opravy stojí miliardy. Výstavba kolejí, el.vedení a zastávek není nic jednoduchého, navíc otřesy od jedoucí tramvaje často obtěžují i obyvatele blízkých domů. Chápeme však, že bez tramvají by MHD kolabovala a jsme s tím smířeni, přestože řada z nás do nich třicet let nevstoupila. Řešením tak je metro, kterého si i motoristé váží, protože jim nijak nepřekáží. Nemusíte jím jezdit, ale pro milion Pražanů je to vhodná alternativa k pozemní dopravě. Mohli by to zkusit i v Brně, ale tam zatím váhají. Autobusy jsou nutné zlo podobně jako tramvaje a jejich zvýhodňování je občas trochu otravné, nicméně jsou místa, kde to má svou logiku a dá se s tím žít. Jinde je to nesmysl, který Hřibovi a jemu podobným lechtá ego, protože délka pruhu pro autobusy vedoucího podél toho pro ostatní nemá vůbec smysl. A někdy zase dělá tato úprava guláš v návazném řešení křižovatek.
Daleko nejhorší je však přístup k parkování. Žijete ve městě, nebo do něj musíte často dojíždět, a jste tak obětí nenasytnosti úředníků. Mít auto je pro ně skoro zločin. Všechny ty placené zóny před domy, kde bydlíte, jsou prostě útokem na podstatu města. Jakým právem chce kterýkoliv magistrát zpoplatnit místa k parkování s výjimkou těch na hlídaných parkovištích, to nám není jasné. Za auta jste zaplatili daň několikrát už při jejich pořízení, do státní kasy přispíváte zásadně jejich provozem, zbytek je prostě krádež. Je chybou města, že nestaví parkovací domy a při pachtování s městskými pozemky a majetkem myslí pouze na zisk. Přitom je logické, že při nákupech, zásobování, rozvážení dětí do škol či kroužků, při péči o seniory a bydlení ve městě prostě auto potřebujete a těžko si ho vezmete na záda a donesete na balkon.
Nově se Hřib zabývá myšlenkou na rozdělení už tak vysokého parkovného dle velikosti auta. V Paříži už to zavádí a SUV jsou ohodnocena 3x dražším parkovným. Je to bizár. Bohužel čím větší hovadina, tím vítanější Piráty a liberály. Co může člověka omezit nebo naštvat, to je Piráty a ,,progresivisty“ vnímáno pozitivně a s otevřenou náručí. Podporují ucpávky měst na silnice se lepícími aktivisty a požadujícími třicítku místo toho, aby byli dobrými správci a udržovali komunikace v dobrém stavu. Bohužel, ODS, ale ani zástupci ANO a dalších stran, nejsou schopni tuto skupinu lidí eliminovat a v podstatě jim napomáhají terorizovat obyvatele měst. Motoristé jsou snadná kořist, a ti movitější navíc tučná. Jde tak o další útok na soukromý i firemní majetek. A my přemýšlíme, kam až to vše může zajít. Svoboda je chimérou a svazování lidí se stalo normou tohoto tisíciletí. Vracíme se k feudalismu, někdy spíše k nevolnictví či otrokářství. Každý z nás má za krkem několik klíšťat přisátých k našim financím. Upřímně, kolik Vám zbývá na život a k vytváření si radosti?
AUTOR: Jindřich Kulhavý