Ministr školství Mikuláš Bek (STAN) je přesvědčen, že by ve školních osnovách měl být prostor i pro témata, jako je role sexuálních menšin v historii. Prohlásil to v debatním pořadu televize Nova Za pět minut dvanáct, kde společně s místopředsedou sněmovního výboru pro vědu, vzdělávání, kulturu, mládež a tělovýchovu Zdeňkem Kettnerem (SPD) debatoval o připravované revizi vzdělávací rámce pro výuku dějepisu.
Kettnerovi dále vadilo, že ve vysvětlovacím materiálu ministerstva školství, který nový vzdělávací rámec představuje, jsou LGBT+ témata stavěna na stejnou úroveň jako například emancipace žen. “Jakou má spojitost ženská emancipace, která má svoje historické opodstatnění a ovlivnila tu společnost tak, jak ji známe dnes, a LGBT+ komunita,” tázal se.
Zda tuto látku mají pokrývat hodiny dějepisu, nebo ji mají učitelé představit v jiném kontextu, je pro Beka podružná otázka. “Důležité je, že tahle témata mají být reflektována. Na druhé straně nemá být výuka ve škole nějakým praktickým receptem pro politické chování a pro politické preference,” uvedl. Každopádně je však podle něj možné věci jako role LGBT+ v dějinách pojmout bez “ideologického ostnu”.