Autoruleta mezi patníky
Nelegální závody: rychlost a smrt za volantem
Automobilové závody na speciálně vybudovaných okruzích jsou vděčnou televizní podívanou a lákají na tribuny statisíce diváků. Závodní dráhou se však mohou kdykoliv stát i běžné silnice. Předjel vás na dálnici šílenec v drahém autě dvousetkilometrovou rychlostí? Raději se podívejte do zpětného zrcátka. Možná totiž nebyl poslední!
Po silnici M4 se v městečku Struga na jihozápadě Makedonie řítí speciálně upravené Porsche 911. Je středa 2. května 2007. Za volantem sedí třicetiletý obchodník z Manchesteru Nicholas Morley. Náhle z boční ulice kodrcá na hlavní otřískaný červený Volkswagen Golf. Řidičovi Porsche zbývá na reakci pouhých 1,6 vteřiny. Nestačí to. KRIMI REVUE vás provede divokými tajnými závody drahých automobilů.
Makedonská jízda smrti
Drama v ulicích Strugy pokračuje. Čelní srážka posílá obě auta přes krajnici mezi zaprášené smokvoně. Sedmašedesátiletý Vladimir Cepuljoski je na místě mrtev, jeho o několik let mladší manželka Margarita podléhá zraněním o dva dny později. Posádka Porsche vychází z havárie nezraněna. Tajná milionářská rallye Gumball 3000 tím ale pro tento rok končí.
Hrdelní zločin končí podmínkou
Zasedání soudu ve Struze Makedonci pečlivě sledují. Podle obžaloby jede Porsche rychlostí 161 kilometrů za hodinu. Obhajoba předkládá posudek s rychlostí sotva poloviční. Konečný verdikt? Vinen! Jenže Morley s armádou špičkových právníků
v zádech nakonec opouští soud pouze s dvouletou podmínkou za „nebezpečnou jízdu s následkem smrti“.
Za hodinku z Prahy do Brna
Gumball 3000 je nejslavnějším setkáním majitelů nejrychlejších a nejdražších sériových vozů současnosti. Podobných akcí se ale každoročně koná mnohem víc. I po českých silnicích se stále častěji míhají rychlá auta v rámci tajných závodů jako Black Carbon Supercar Rally nebo Cannonball Race. Pro nablýskané Jaguary, BMW či Ferrari je rychlost přesahující dvě stě kilometrů za hodinu běžná. Pro české dálnice ne.
Rychlá show po česku
Českou obdobou Gumballu 3000 je akce nazvaná Diamond Race. I ta má nezbytné rekvizity: bohaté řidiče, výjimečná auta a neutuchající zájem médií. Jezdci se před startem zavazují dodržovat dopravní předpisy, i když ne každý pak bujným koním pod kapotou svého vozu dokáže odolat. „Není to závod, je to jen dobrodružství, které spolu prožívá pár přátel,“ tvrdí o podobných podnicích majitel Ferrari F-430 a jeden ze stálých účastníků tajných rallye Michael Moreno ze San Diega.
Policie: Konec závodu!
Policie zoufale sbírá střípky informací o termínech a trasách tajných závodů a připravuje se na ně pečlivěji než na riziková fotbalová derby provázená bitkami bojechtivých fanoušků. V pohotovosti jsou radary, plní se pokutové bloky a strážci zákona sahají i k mimořádným krokům. Před časem bavorská nepouští policie německé účastníky Diamond Race přes hranice do Čech a auta zabavuje. Dva roky předtím předčasně končí v Kolíně nad Rýnem evropská rallye ModBall. Každý z převážně britských řidičů 143 aut dostává pokusu 176 eur, tedy přibližně 4500 korun, a konvoj luxusních vozů je eskortován policií tří států až do přístavu Calais.
Luděk Příhoda Krimi revue
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.