Svobodné zednářství není jen klub přátel, je to globální síť kontroly, skrytá ruka za vládami, korporacemi a médii. Jejich vliv je hluboký a jejich účel je jasný: ovládat, manipulovat, dominovat.

Symboly, které používají všem na očích, na penězích, vládních budovách a dokonce i na firemních logech, jsou deklarací toho, kdo skutečně velí.

Od otců zakladatelů až po moderní politiky, mnozí byli nebo jsou svobodní zednáři. Tito lidé byli strategicky umístěni, aby zajistili, že tajný zednářský program bude nadále fungovat. Prezidenti, premiéři a korporátní titáni nejsou mocní jen shodou okolností – dostali své postavení.

Ovládají média, manipulují s tím, co vidíme a slyšíme, a utvářejí samotný příběh našich životů. Od titulků po nejnovější zprávy, vše je součástí jejich plánu. Infiltrují vzdělávací systémy a zajišťují, že se nikdy nedozvíme pravdu. Školy, univerzity a think-tanky jsou jen nástroje ve své sadě nástrojů, které nás udržují slepé vůči skutečným strukturám moci.

Ekonomika je jen další hračka pro svobodné zednáře. Vyvolávají konflikty a ekonomické katastrofy, aby zajistily kontrolu. Tyto události nejsou náhodné – jsou organizovány, aby si udržely svou moc nad světem. Každý náš kolaps slouží k posílení jejich skrytého impéria.

Neposlouchají nikoho kromě své vlastní tajné hierarchie. Lídři, které vidíme v televizi, nejsou skutečnou mocí. Poslouchají Bratrstvo. Jejich cílem je úplná kontrola a nezastaví se před ničím, aby si ji udrželi. Každý skrytý symbol, každý strategický tah, každá tichá manipulace je součástí většího, komplexnějšího plánu, jak je udržet u moci a nás ostatní ve tmě. Jsou to skuteční vládci, ti, kdo tahají za nitky.

Svobodní zednáři jsou architekty současnosti, vytvářejí svět, ve kterém zůstávají u moci a my zůstáváme slepí. Toto je pravda o našem světě, skrytá za iluzí demokracie a svobody.

Uvnitř tajné zednářské historie Hollywoodu.

Záhadná čistě mužská společnost lákala nejmocnější osobnosti ze světa zábavy a nyní nové muzeum umění bratrů Guessových v Los Angeles odhaluje její skryté relikvie, ukryté mezi díly Takashiho Murakamiho a Jeffa Koonse.

V akčním dobrodružném filmu Lovci pokladů z roku 2004 od studia Disney hraje Nicolas Cage historika, který pátrá po majetku ukrytém Otci zakladateli, kteří byli zednáři, včetně George Washingtona a Benjamina Franklina. Barokní zápletka s narážkami na dalekosáhlou moc napříč časem a geografií odráží dlouhodobou a konspiračně smýšlející fascinaci veřejnosti tradicí mužské tajné společnosti.

Shodou okolností byl Walt Disney sám členem zednářské odnože mládežnické organizace a mnoho zakladatelů zábavního průmyslu – včetně Louise B. Mayera, Toma Mixe a Cecila B. DeMilla dosáhl vrcholu 245 000 – byli zednáři. Když počet členů v Kalifornii v polovině 60. let , právě bylo na Wilshire Boulevard v Tony Hancock Parku postaveno centrum této skupiny v Los Angeles, Skotský rituální zednářský chrám. (Později byl použit jako místo v Národním pokladu.)

Chrám skotského ritu, který zednáři v roce 1994 neochotně prodali uprostřed klesajícího počtu místních členů (dnes je ve státě zhruba 60 000 bratří), se nyní 25. května znovuzrodí jako Nadace umění Maurice a Paula Marciana, kulturní centrum představující rozsáhlou soukromou sbírku bratří magnátů, kteří založili impérium Guess. Slavné nástěnné malby Millarda Sheetse na pozemku o rozloze 10 000 čtverečních stop byly restaurovány, zatímco žhavá umělecká hvězda Alex Israel, který pracuje z pozemků Warner Bros. – Jack Warner byl, mimochodem, dalším zednářem – přidal do haly svou vlastní nástěnnou malbu. Byl to Israel, kdo navrhl nemovitost Marcianovým. Hledali flexibilní veřejnou přehlídku pro velkolepé vystavení své bohaté sbírky 1 500 předmětů, která zahrnuje díla Takashiho Murakamiho, Sterlinga Rubyho a Mika Kelleyho.

Pro jednu z úvodních výstav v nadaci – poprvé odhalenou na večeři pro 500 osob 20. května, které se zúčastnili Ryan Seacrest, Owen Wilson a Sharon Stone, spolu s takovými značkovými muzejními exponáty, jako jsou Murakami a Jonas Wood – umělec Jim Shaw využil některé z relikvií chrámu, včetně kulis z minulých divadelních představení. „Jejich velikost, jejich výška – to je neuvěřitelné,“ říká spoluzakladatel Maurice Marciano. „Získáte z ní představu o síle a duchu toho, co se zde dělo.“

Chrám s auditoriem pro 3 000 míst k sezení a jídelnou, která mohla pojmout až 1 500 mužů, po celá desetiletí sdružoval zednáře z poboček z celého regionu. Glenn Ford nazýval tehdejší lóži Palisades č. 637 svým domovem; Douglas Fairbanks a Clark Gable se scházeli v lóži Beverly Hills č. 528; a Ernest Borgnine El Capitan a Roy Rogers byli bratři v hollywoodské lóži č. 355, vedle divadla .

Nejvíce zaměřená na filmový průmysl však byla známá jako pobočka Mount Olive; bratři se scházeli v budově na okraji hřbitova Hollywood Forever, hned za pozemkem Paramount Pictures. „Během poválečného období tam bylo 500 členů a 95 procent z nich pracovalo v oboru – byla to ‚filmová lóže‘ a vstup do ní byl známý způsob, jak se dostat do filmového průmyslu,“ říká Stephen Wurtzel , zednář (ve správní radě lóže Conejo Valley), jehož praprastrýc Sol M. Wurtzel , člen Mount Olive, dohlížel na produkci ve Foxu ve 30. letech 20. století, a to i poté, co přišli Darryl F. Zanuck (ano, také zednář) a 20th Century.

Dnešní Hollywood nemá obdoby pro zednáře a jejich zabudované sociální sítě – takovou instituci, kde herec Richard Dix (nominovaný na Oscara za roli ve filmu Cimarron z roku 1931 ) absolvoval kamerové zkoušky pro kolegu Davea Butlera a třetí člen, Sidney Franklin, byl režisérem jednoho z jeho prvních filmů, filmu Nevinen z roku 1921. (U Foxu bratři večeřeli společně ve starém komináři Cafe de Paris na pozemku; v MGM byla zednářská obědová parta známá jako společenský klub Square & Compass podle symbolů architektů v podobě nástrojů zednářů.) Hollywood se vždy tíhl ke klubovému prostředí, ale místa konání a formáty se vyvíjely: Zatímco genderová nerovnováha zůstává na obrazovce i mimo ni, současné centrum filmového průmyslu, Soho House, je úzkostlivě smíšené.

Zednáři, mezinárodní bratrstvo, jehož kořeny sahají až do Anglie před třemi stoletími a inspirované středověkými řemeslnými cechy – konkrétně kameníky – využívají rozsáhlý systém rituálů a symboliky, převážně zaměřené na biblické příběhy a zprostředkované prostřednictvím složitých her, které si sami inscenují. Cílem je podnítit to, co se rovná trvalé morální výchově v dospělosti. Kulapat Yantrasast , architekt zodpovědný za rekonstrukci chrámu Scottish Rite do jeho základů, se domnívá, že historie okultní kreativity budovy ji činí obzvláště vhodnou jako domov pro výtvarné umění. „Zvláštní je,“ říká, „že tento prostor byl vždy o sebepoznávání.“

Není divu, že klub, jehož hlavní činností je uvádění propracovaných divadelních inscenací, přilákal tolik lidí, kteří si vybudovali kariéru v zábavním průmyslu. (AMC má v plánu drama Lodge 49 o bratrském řádu z Long Beach; producent Paul Giamatti možná příhodně nereagoval na žádost o komentář k propojení pořadu se zednáři.)

Političtí a náboženští nepřátelé útočí na tuto tajnou skupinu po staletí. Skutečnost, že se Richard Pryor, Oliver Hardy, Don Rickles a Bugs Bunny (Mel Blanc) uchýlili k připojení – a že i červeně festovaní Shriners (z losangeleského Shrine Auditorium) jsou zednářským společenstvím – neztlumila její zlověstnou záři.

Zednáři byli dlouhodobě vstřícnější k Židům než jiné zavedené instituce americké a evropské výsady, což může vysvětlovat sílu organizace v raném Hollywoodu. (Toto sdružení také zhoršilo problémy obou skupin: Během holocaustu nacisté hovořili o židovsko-zednářském spiknutí.) Profesorka bardské literatury Susan Aberthová, odbornice na tajné společnosti, kurátorovala v budově založení výstavu artefaktů, které zednáři zanechali (včetně honosných kostýmů), když budovu prodali a nechali ji využívat pro cokoli od hip-hopových koncertů až po svatby, než ji před čtyřmi lety koupil Marciano. Ústředním tématem vyprávění příběhu skupiny je stavba Šalomounova chrámu, říká Aberthová. „Židovštější už to být nemůže.“

Návštěvníci, kteří odcházejí od děl Cindy Shermanové a Jeffa Koonse, které patří nadaci, a vycházejí na terasu v nejvyšším patře nově zrekonstruovaného chrámu Scottish Rite, mohou zahlédnout úchvatný výhled na sever přes Hancock Park až k nápisu Hollywood.

 

ZDROJ