Reklama propagující Meta (novou společnost Facebook) byla popsána jako „strašidelná“ a „zneklidňující“. Když člověk pochopí těžkou okultní symboliku v této reklamě, její význam dostává úplně jiný rozměr.
Média už měsíce hyzdí „metaverse“, síť 3D virtuálních světů, v nichž se lidé zapojují pomocí avatarů. Technologičtí giganti jako Microsoft, považovaní za „další fázi internetu“, v současnosti investují miliardy dolarů do vytvoření alternativní reality, kde budou lidé moci „pracovat, hrát si, nakupovat a virtuálně se setkávat“.

Opravdu, nic by jim neudělalo větší radost než proměnit lidstvo ve sbírku izolovaných jedinců, kteří nemohou ničeho dosáhnout bez nějaké technické věcičky, kterou mají připevněnou na hlavě. Zatímco do metaverzu hodně investuje několik společností, hlavním hypemanem je pro něj Mark Zuckerberg.


Zuckerberg na konferenci VR 2016.

Obrázek nahoře výstižně symbolizuje budoucnost, kterou se snaží vytvořit: parta lidí zírajících do strojů, zatímco jejich pán bdí. Tento obrázek je fascinující i z jiného důvodu: Tváře dvou hlavních témat na tomto obrázku. Zuckerberg se usmívá. Sedící muž vedle něj se neusmívá. Ve skutečnosti jsou jeho ústa doslova obráceným úsměvem. Ani jsem nevěděl, že je to vůbec možné.


Tohle se mi nelíbí.

Techničtí giganti se nenechají odradit tím, že každý pokus o připevnění blbostí na hlavy lidí vyústil v monumentální propadáky (pamatujete na televize s 3D brýlemi?) a pochodují dál. A oni stále plácají dál.


Okultní symbolika té strašidelné meta komerce

Navzdory neúspěchům je Zuckerberg do metaverse tak zažraný, že přejmenoval svou společnost na Meta.

Okultní symbolika té strašidelné meta komerce
Zuck představuje nové logo Meta na Instagramu. Také: Ten frajer má upíří zuby.

Logo Meta je shrbeně vypadající, deformovaná verze symbolu nekonečna. Proč si vybrali tento symbol? Oficiální PR říká, že je to proto, že „metaverse má nekonečné možnosti“ a tak dále. Ale je v tom mnohem víc.

Symbol nekonečna má okultní původ, který sahá až k symbolu Ouroboros. Symbol Ouroboros se skládá z hada nebo draka požírajícího svůj vlastní ocas.

Ouroboros, symbolický had starověkého Egypta a Řecka zastoupený s ocasem v tlamě, neustále požírající sám sebe a znovuzrozený sám ze sebe. Jako gnostický a alchymistický symbol vyjadřuje Ouroboros jednotu všech věcí, hmotných i duchovních, které nikdy nezmizí, ale neustále mění formu ve věčném cyklu destrukce a znovustvoření.

Ouroboros se nachází v bezpočtu okultních a alchymistických symbolů, včetně Leviatanského kříže – známého také jako Satanův kříž.

Leviatanský kříž.

Leviatanský kříž je také znám jako Satanův kříž. Symbol je kombinací dvou obrazů, z nichž každý má specifický význam. Spodní smyčka představuje nekonečno; dvojitý kříž nahoře je Lotrinský kříž, který slouží jako rovnováha mezi Zemí a vyššími duchovními říšemi. V alchymii tento symbol také představuje chemickou síru (nebo síru) a je považován za analogii pro lidskou duši samotnou.

Tento symbol, vytvořený templářskými rytíři a kooptovaný zakladatelem Satanovy církve Antonem LaVeyem, slouží k pozvání Satana do duše. Symbol byl vytvořen, aby se vysmíval kříži a poukazoval na to, že lidé jsou jejich vlastním centrem rovnováhy a pravdy. – Hřbitovní Shift, buďte opatrní před zobrazením těchto rozpoznatelných symbolů s mocnými mystickými spoji

Vybrala Meta tento symbol kvůli jeho okultnímu původu? To by mohlo znít přitaženě za vlasy. Reklama, která měla Metu představit světu, je však plná okultní symboliky. Tady je pohled na to.

The Tiger & The Buffalo
Ještě před samotným shlédnutím videa na YouTube si můžeme všimnout, že jsou vypnuté lajky/nelásky a komentáře. To je obvykle jasný ukazatel toho, že lidé video absolutně nesnáší. Ale proč?

I když je reklama objektivně dobře vyrobená, vysílá strašidelnou, znepokojivou, až hypnotickou atmosféru, která lidi zneklidňuje. A když člověk pochopí symboliku na displeji, ten pocit se jen zhorší.


Video začíná skupinkou dětí, které se procházejí po muzeu.

Za skupinou jsou obrazy Hilmy af Klint – švédské umělkyně, jejíž díla jsou čistým okultismem.

Klint patřil ke skupině zvané „Pět“, která sestávala z okruhu žen inspirovaných Theosofií, které sdílely přesvědčení, že je důležité pokusit se kontaktovat takzvané „Velmistry“ – často formou seancí. Její obrazy, které se někdy podobají diagramům, byly vizuálním ztvárněním složitých duchovních idejí. (…)

Začala se zajímat o Theosofii Madame Blavatské a filozofii Christiana Rosencreutze. V roce 1908 se setkala s Rudolfem Steinerem, zakladatelem Antroposofické společnosti, který byl na návštěvě ve Stockholmu.


– Hilma af Kint, Wikipedie

Jeden z Klintových obrazů v reklamě na Metu: Skupina X, č. 1, Altarpiece.

Článek z roku 2016 v deníku The Guardian nazvaný „Hilma af Klint: posedlá malířka“ vysvětluje její pracovní proces.

Právě zde, v roce 1904, Af Klint obdržela „zakázku“ od entity jménem Amaliel, která jí řekla, aby malovala na „astrální rovině“ a představovala „nesmrtelné aspekty člověka“. Mezi lety 1906-1915 následovalo 193 obrazů – ohromující výlev – známých jako Obrazy pro chrám. Ať už má člověk jakékoli pochybnosti o okultismu, pracovala jako posedlá – v sevření něčeho, co lze popsat pouze jako inspiraci. Vysvětlila, že obrazy byly namalovány „skrze“ ni s „silou“ – božským diktátem: „Neměla jsem tušení, co mají zobrazovat… pracovala jsem rychle a jistě, aniž bych změnila jediný tah štětcem.“

Stručně řečeno, tvůrci reklamy na Metu vybrali tyto obrazy, které mají být umístěny za tyto děti z nějakého důvodu: předznamenávají okultní symboliku, které budeme svědky.

Před dětmi je další obraz.


Souboj mezi tygrem a bizonem od Henriho Rousseaua.

Jak se děti přibližují k obrazu, stává se 3D. Pak se věci stávají divnými.


Tygr se podívá na děti, poplácá bizona po hlavě a začne mluvit.

Tygr řekne „Tohle je dimenze představivosti“. Je to vlastně zvukový záběr ukázaný z intru The Twilight Zone, klasické fantasy/hororové televizní show o surrealistických a paranormálních zážitcích. Jak uvidíme, tato reklama na Metu je celá o prezentaci této nové technologie jako jakési mystické, duchovní zkušenosti.

Ale na té zkušenosti je něco „divného“. První červená vlajka vychází ze skutečnosti, že tygr, doslova dravec, který právě zabíjí buvola, představí Metu dětem. Když se děti přiblíží k tygrovi, poplácá buvola po hlavě, jako by se je snažil oklamat, aby si mysleli, že není dravý.


V jednu chvíli zírají do duše tohoto dítěte nějaká divná zvířata, která se doslova uchvátí.

Děti pak „vstoupí“ do obrazu a uvidí další výjevy z divoké přírody. Žádná z těchto scén není ve skutečných Rousseauových obrazech, jsou to extrapolace vytvořené tvůrci reklamy. A co je důležitější, také si dovolili přidávat podivné symboly všude možně.


V této scéně je několik symbolů, které nemají nic společného s Rousseauovou malbou – ale vše souvisí s okultní elitní symbolikou.

Za prvé je tu sova – symbol, který po staletí reprezentuje okultní elitu.


Vlevo: insignie Minervalu, třetího stupně bavorské ilumináty (1776). Vpravo: logo Českého háje.

Zatímco sova samotná v reklamě nemusí být přímým odkazem na okultní elitu, další symboly ve scéně doplňují obrázek. Například v pozadí vidíme bez konkrétního důvodu planetu Saturn. Abyste pochopili, že jde jen o okultní symboliku, je tu také šestiúhelník. Kombinace Saturnu s šestistrannými polygonovými stranami ukazuje přímo na jeden z nejstarších pojmů v okultismu: Pradávné spojení mezi Saturnem a šestiúhelníkem (šesticípou hvězdou).

Šesticípá hvězda se běžně používá jako talisman i pro čarování duchů a duchovních sil v různých formách okultní magie. V knize Historie a praxe magie, sv. 2 se šesticípá hvězda nazývá talisman Saturnu a je také označována jako Šalamounova pečeť.
– Wikipedie, šestiúhelník


Šalamounova pečeť. Uvnitř něj: Šestiúhelník.

Stručně řečeno, kombinace planety Saturn a šestiúhelníku v reklamě na Meta není „čistá náhodnost“. Je to čistá symbolika. Zajímavost: Před několika desítkami let objevili astronomové na Saturnu skutečný šestiúhelník.


Věděli předkové o šestiúhelníku na Saturnu?

Pokračujeme-li dále ve starověkém symbolismu, existuje také hluboká, okultní spojitost mezi Saturnem a pojmem Satan. Zkoumání celé hloubky tohoto tvrzení by mohlo zaplnit knihu, ale tady je podstata: Saturn je vládnoucí planeta astrologického znamení Kozoroha, které představuje kozí hlava. V závislosti na kultuře je Saturn spojován s bohem Panem s kozí hlavou, otcem času Kronosem (který požírá své děti) a smrtkou. Saturn je spojován s omezeními fyzické sféry oproti nekonečnosti duchovní sféry.

„V řecké tradici je Kozoroh Pan, bůh kozí nohy, bůh divokých kopců a úbočí hor, dohlížitel pastýřů a smyslných rozkoší přírody. V křesťanské tradici se znamení Kozoroha démonizuje spolu s jeho vládnoucí planetou Saturn (který se stává Satanem) a Pan (spolu s rozkoší těla, které vzývá) se stává synonymem Ďábla. Kozoroh byl ostatně odjakživa znamením tradičně uctívaným, obávaným a ve víceméně stejné míře udělaným „obětním beránkem“.
– Alchymická cesta, Kozoroh: Jak se postavit


Bůh Pan – esotericky spojený se Saturnem.

Takže ano, je tu hodně symboliky. A zdá se, že reklama na Meta se snaží potvrdit okultní význam těchto symbolů.


Děti jsou obklopeny hady visícími ze stromů: Satan in the Garden of Eden.


Tenhle frajer je tak uchvácen tímto svinstvem, že je doslova mimo.

Video končí větou „Tohle bude zábava“. Zní to jako něco, co by řekl úchyl, než udělá něco úchylného.


Asi na vteřinu tygr obrátí oči k buvolovi, jako by říkal „Já tě sežeru později“.

Důležitý detail, který shrnuje celé video: Buvol má jen jedno oko: jednooký znak.

V závěru
Přesně za 1 minutu a 20 sekund se reklamě na Metu podaří předat několik podivných poselství. Za prvé, tato nová technologie se živí na mladých lidech (zvíře, které je k ní přivádí, je doslova predátor). Za druhé, snaží se ponořit (nebo vstoupit) tyto lidi do alternativního světa, kde každý pixel je vytvořen a ovládán velkou technologickou společností. A konečně, tento svět je naplněn těžkou okultní symbolikou, která tomuto zážitku dodává duchovní rozměr.

Je to, jako by říkali: „Bůh stvořil tento svět, ale my vytváříme nový“. Chcete se stát jeho součástí?


I DON’T LIKE THIS.

Zdroj:

https://vigilantcitizen.com/vigilantreport/the-occult-symbolism-of-the-creepy-meta-commercial/